jaguar i pace

Predstavljamo vam prvi električni Jaguar, i jedan od prvih PREMIA automobila sa električnim pogonom uopšte na Evropskom tržištu. Kakav je Jaguar I-PACE saznaćemo negde u junu, kada bude njegova zvanična premijera. A sada evo jednog malog sneak preview-a.

Evo šta može da se primeti na njemu.

jaguar i pace detalji

Prvo, kada je zaključan nema kvaku, kao na Range Rover Velar-u, kada pritisnete dugme na ključu kvake izlaze napolje. Mnogo toga drugog je kao na Range Rover Velar-u, naravno položaj vozača je kao i u svakom Jaguar-u pravi sportski, ali ispred vozača se nalazi jedan ekran umesto instrumenata, na centralnoj konzoli je drugi ekran koji zamenjuje navigaciju i mnogo toga drugog, a odmah ispod njega se nalazi i treći ekran koji zapravo zamenjuje sve tastere i sve komande, baš kao u Range Rover Velar.

jaguar i pace interijer

Kakav je u vožnji? Šta mogu dva elektromotora?

Na prednjoj i zadnjoj osovini su po jedan elektromotor, ukupne su snage 400 Ks, kao što vidite ozbiljan automobil sa 4×4 pogonom. Ono što je posebno interesantno jeste da se osim tako velike dobije tzv. torque vectoring, dakle kada pustite pedalu gasa automobil će kočenjem jedne ili druge osovine da vas bolje usmerava kroz krivinu. Ono što je takođe interesantno je da Jaguar obećava radijus od 480km, da li će toliko biti u realnosti ne zna se, videćemo uskoro, ali obećanje je zaista dobro jer baterija koja pokreće ovaj automobil ima 90 KW/h, što je više nego dovoljno za datu teoriju o tolikom radijusu.

Takodje ono što je interesantno za Jaguar I-PACE  jeste da ima raspored mase 50:50,  pola mase napred, pola nazad, tako da bi trebalo, kada ga budemo vozili brže, da se ponaša kao pravi pravcati Jaguar, odnosno da ima jednaku dinamiku. Mada, kažu da njegova ukupna masa iznosi nešto preko 2 tone, pa je veliko pitanje da li će ta dinamika baš da se vidi u toj meri.

jaguar i pace pozadi

Fabrički podaci kažu da automobil od 0 do 100 ubrzava za manje od 6 sekundi, a ono što je posebno interesantno jeste da je najavljena cena u Nemačkoj oko 70 000 evra. Dakle biće jeftiniji od Tesle X sa kojim bi na neki način trebao da bude konkurencija.

Ono što je zapravo glavni zaključak jeste da je Jaguar uspeo u praktično ne mogućem zadatku, pretekao je BMW,Mercedes i Audi, i prvi lansirao ozbiljan sportski automobil, odnosno sportski crossover, i ponudio ga kupcima praktično pre svoje glavne konkurencije, čak i pre nego što je Tesla ozbiljno zauzeo mesto na Evropskom tržištu. Sve ovo svakako otvara Jaguaru ozbiljno velike dalje mogućnosti.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here