Nova generacija Bmw X5

bmw x5 2019
Bmw X5 2019 – Nova generacija

Ovo je nova generacija BMW X5, koja je ugledala svetlo dana pre samo nekoliko dana a zvaničnu premijeru očekujemo tokom septembra. Iako stilske izmene nisu velike nemački proizvođač naglašava da nema ničeg zajedničkog sa prethodnim modelom. Novi X5 je duži, širi i viši, mada se mora priznati da te promene nisu baš velike, 4 centimetra u dužinu za koliko je povećano međuosovinsko rastojanje, 6 centimetara u širinu i nepuna 2 u visinu.

Na prvi pogled ne deluje da je to mnogo mežutim sasvim je dovoljno da se obezbedi prostraniji enterijer. Čak i panoramski krov za 30% veći od prethodnika. Zanimljivi je novi V8 motor zapremine 4,4 litra sa 462Ks i maksimalnim obrtnim momentom od 650 Nm sa kojim X5 do 100 km/h ubrzava za 4,7 sekundi.

Nažalost ovaj motor neće još neko vreme biti ponuđen u Evropi, pa će sa ove strane okeana najsnažnija verzija biti u početku biti trolitarski benzinac sa šest cilindara edno poređanih, sa 340Ks i obrtnim momentom od 450Nm, sa kojim X5 do 100 km/h ubrzava za 5,5 sekundi, uz prosečnu potrošnju goriva koja prema fabričkim podacima iznosi 8,5litara na 100km.

Nova generacija Audi Q8

Sledeće pravilo da kupcima uvek treba ponuditi novo i drugačije, i Audi je pripremio model koji je svojevrsna kombinacija SUV-a i COUPE-a, dobio je oznaku Q8. Odmah je jasno da ne skriva cilj, a to je da na tržištu napadne BMW-ov X6 ali i Mercedesov GLE COUPE. Da se ne radi samo o sportskoj varijanti modela Q7 najbolje ilustruje originalni prednji deo sa originalnom osmougaonom rešetkom hladnjaka čime donosi i stilsku revoluciju u svet AUDI-jevih automobila.

Novi model je zasnovan na platformi na kojoj su prethodno Porsche-ov Cayenne poslednje generacije kao i Lamborghini-jev Urus, a razlog je što su sve ove marke automobila u sastavu grupacije automobila Volkswagen. Sa dužinom od skoro 5 metara,širinom od 1,71 centimetar. Novitet je duži i širi, ali niži od postojećeg Q7.

Međuosovinsko rastojanje iznosi skoro 3 metra, što znači da je kabina prostrana i udobna, a dva velika ekrana na centralnoj konzoli potiču sa poslednjih generacija A8 i A6. Benzinski dizel motori takođe vode poreklo sa velikih limuzina a svi su opremljeni blagim hibridnim sistemom. U prevodu to znači da Start-Stop sistem interveniše u vožnji tako što kada uslovi dozvole isključuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem pa se automobil privremeno kreće uz pomoć električne energije.

Kako fabrika kaže na taj način se u proseku na 100km može uštedeti 0,7 litara. Naravno pogon je kvatro,odnosno na svim točkvima. Na evropskom tržištu novi AUDI Q8 se može očekivati početkom jeseni.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here