Hyundai Kona

Ovo je Hyundai Kona, još jedan od velikog broja crossover-a koji su toliko popularni da su postali obaveza za svakog proizvođača vozila. Kona je nazvana po atraktivnom delu Havaja, a ovakvim izborom imena, Korejska kompanija naglašava da je namenjena vozačima sa avanturističkim duhom. Među Hyundai-evim automobilima Kona je najmlađa, i to se odmah vidi po tome što je po stilu skroz otkačena. Namenjena je mlađim vozačima koji o Hyuindai-u ne znaju puno, ali znaju da žele da se razlikuju u moru sličnih automobila. Zbog toga je i krasi ovakav izgled kao da je za njega bio zadužen neki reper.“ Ko će u klasi do trona, kažu ona, Hyundai Kona, najavili na sva zvona, waoo snimali s kamerom iz drona ko da je Madonna ”.

U mladalačkom duhu je i enterijer, a to postiže pažnjom koja je posvećena detaljima. Recimo ivice ventilacionih otvora mogu biti u boji karoserije, bas kao i bezbednosni pojasevi, sve su to sitnice ali su važne mladim kupcima.

Sa druge strane Kona može da odgovori zahtevima mlade porodice jer je prostrana, dovoljno za prevoz četiri odrasle osobe, tu prostranost duguje dimenzijama, duga je 4 metra i 17 centimetara, i nudi međuosovinsko rastojanje od 2 metra I 60 centimetara, otprilike koliko i model i30. Prtljažnik je u proseku klase, u osnovi nudi zapreminu od samo 361 litar, ali se preklapanjem naslona zadnje klupe povećava na velikih 1143 litra.

Međutim nije to ono što je najvažnije kod Kone, ono što nju razlikuje od ostalih automobila iz ovog segmenta tržišta je to što je ona redak model koji je ponudio 4×4 sistem. Nije da za njim ima velike potrebe, u ovom segmentu tržišta ali nečim se mora razlikovati. Kod 4×4 varijante snaga se uglavnom prebacuje na prednje točkove, a kada integralni system prepozna da oni proklizavaju do 50% obrtnog momenta se šalje na zadnju osovinu, pritiskom na dugme koje se nalazi desno od ručice menjaca, obrtni moment se sve vreme ravnomerno raspoređuje po osovinama. Trenutno se nude dva benzinska motora, snažniji i veći zapremine 1,6 litara sa 175 Ks je dostupan sa 4×4 pogonom i može biti opremljen automatskim sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Do 100 km/h stiže za 7,9 sekundi, i postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h. Prosečna potrošnja je 6,7 litara na 100km.

Slabiji benzinac ima tri cilindra, zapreminu 1 litar, i 120 Ks, a namenjen je vozačima koji će Konu voziti isključivo po gradu. Ubrzava do 100 km/h za 12 sekundi, a maksimalna brzina je 182 km/h. Prosečna potrošnja je 5,2 litara na 100km.

Ugrađen je potpuno nov “head-up” ekran (HUD) koji projektuje virtuelni prikaz slike na stakleni panel koji je postavljen iza instrument table, I sve to u ravni očiju vozaca, što omogućava da u svakom momentu ima pregled svih bitnih informacija, ne skrećući pogled sa puta, što je veoma bitno sa aspekta bezbednosti saobraćaja. Sistem nudi niz opcija povezivanja sa multimedijalnim uređajima, smart telefonima , uključujući Android Auto kao i Apple CarPlay, preko ekrana veličine od 5 do 8 inča, u zavisnosti od tržišta, kao i bežično punjenje mobilnog telefona.

Kona je opremljena najmodernijim sistemima aktivne bezbednosti kao što su AEB (Autonomus Emergency Braking), BSD (Blind Spot Detection), LKAS (Lane Keeping Assist System), FCW (Front Collision Warning), ESC (Electronic Stability Control).

Cena Hyundai Kone u Srbiji se kreće od 16.490 evra, u verziji sa 1.0 T-GDI turbo benzinskim motorom i šestostepenim manuelnim menjačem.  Kao i ostali Hyundai modeli na našem tržištu, i ovaj SUV je pokriven garantnim rokom od 5+2 godine garancije, bez ogranišenja kilometraže.

Hyundai Konaa

 

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here