ev vozila

Početna cena od 35,000$, oko 220 km sa jednom napunjenom baterijom, opremljen je hardverom koji je potreban za potpuno autonomno upravljanje (kako tvrde iz Tesle), i jednog dana će istoričari moći da razgovaraju u istom dahu, kao Ford Model T i Citroen 2CV.

To je bio slučaj pre dve godine. Sada, kako se proizvodnja modela 3 konačno ubrzala, postoji šansa da je bude dostupna u Velikoj Britaniji i Evropi do kraja godine. General Motors, Ford, Jaguar, Land Rover i Volkswagen su spremni da lansiraju sopstvena električna vozila.

To nam daje sjajnu priliku da sagledamo stanje i ocenimo trenutnu situaciju sa električnim vozilima.

Kako funkcioniše EV (električna vozila)

U principu, električni automobili uglavnom funkcionišu na isti način kao oni koji koriste benzin, dizel ili čak vodonik. Postoji izvor goriva, pogonska jedinica i menjač za pokretanje napred i nazad. Iznad ovoga, nalaze se odeljci putnika i prtljaga. Električna vozila su i dalje automobili, a svako ko je vozio automatika, osećaće se kao kod kuće i kao da se nalazi za volanom jednog istog, prosto rečeno vrlo brzo se čovek navikne.

Naravno, postoji izrazito manjak buke motora, a ubrzavanje električnog automobila je često veće nego kod automobila sa unutrašnjim sagorevanjem slične veličine. Za Teslu Model S P100D možemo bukvalno reći da je najbrži električni automobil što se tiče ubrzanja.

kia soul ev baterija
Kia Soul baterija

Zbog njihove velike težine, baterije su postavljene na podu automobila. Ne samo da nudi veliki i uglavnom ravan prostor, takođe pomaže u smanjivanju centra gravitacije automobila. Iako je automobil težak preko dve tone, Tesla Model S i Tesla X nude pristojno rukovanje zbog teške baterije koja je niska.

Oni, poput drugih električnih automobila, takođe imaju koristi od dodatnog prostora kabine zahvaljujući tome što između sedišta nema prenosnog tunela.

Da li se razlikuja vožnja sa električnim automobilom?

Najveća razlika između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog automobila tokom svakodnevne vožnje je regenerativni sistem za kočenje, koji prikuplja kinetičku energiju (uzrokovanu kretanjem automobila unapred).

Električni automobili poseduju naravno pedalu za kočenje, iako el. automobili imaju automatsko malo kočenje pri puštanju pedale gasa. Kada god ljudi postave pitanja u vezi sa električnim automobilom, ili kada smo sa nekim ko vozi električni automobil po prvi put, objašnjavamo kako je regerativno kočenje najveća razlika tokom svakodnevne vožnje.

Kao što smo pomenuli gore, pri povremenom puštanju pedale gasa, dovešće do kočenja automobila, a pri puštanju pedale gasa na određen period, automobil će jače i intezivnije kočiti, i pritom će se upaliti svetla za kočenje pozadi.

Zašto električni automobili?

Prvo i najvažnije zbog nedostatka lokalnih misija. Rekli smo lokalnih, zato što, iako automobil nema izduvni sistem, ne može doprineti smogu grada, kao što to mogu uraditi benzinski i dizel motori.

elektricni automobil

 

 

 

 

 

 

 

 

Druge pogodnosti kod električnih automobila jesu ne uključivanje potrebe za kupovinom motornog ulja, ali postoje manje potrebe za zamenom disk kočnica i jastuka, zbog regerativnog kočenja, koje smo maločas pomenuli.

El. automobili su takođe vrlo tihi, i jednostavni za vožnju. Imaju automatske menjače, a punjenje baterije električnom energijom je jeftinije od korišćenja benzina ili dizela u poređenju sa sličnom udaljenosti.

Ako instalirate punjač kod kuće (kao što čini dosta vlasnika el. automobila), i uključite ga preko solarnih panela, onda možete razumno očekivati da Vas neko putovanje sa automobilom neće skoro ništa koštati.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here